18 Eylül 2015 Cuma

AYDIN -DİDİM

      Didim  :1991 yılında Aydın'a bağlı ilçe olan Didim,sınır olarak  doğuda Muğla il sınırı ve Akbük Körfezi, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir, 

       Mavi bayraklı Altınkum plajının keşfedilmesiyle birlikte cennetten bir köşe olan bu çamlarla kaplı sayfiye yerine büyük tur operatörlerinin bölgeye  turist getirmeye başlaması ile henüz keşfedilmeye başlanan Altınkum'da turizme yönelik yatırımlarının artmasına ve güzelliklerinin ortaya çıkmasına yol açmıştır.
        
        2.900 hektar yerleşim alanı, 60 km.kıyı bandı, 13 km.'lik plajı ile bu tatil beldesinin kıyıları irili ufaklı sayısızca koylarla doludur. Tertemiz  denizi, güneşi ve sapsarı incecik kumları ile bütünleşen plajları anlatılmaz bir güzelliği sergiler. İşte bu yüzden Didim, çevresinde deniz imkanları olmayan tatil için güzel ve sakin yer arayan  yerli ve yabancı insanların  görmesi gereken yer olan çoğunlukla İngiltere’den gelen yabancı turistlerin tatil yöresidir.

Deniz, doğa ve   tarihin birleştiği Didim, Aydın’ın turizm alanında iki büyük ilçesinden biridir. Kuzeyi Söke Ovası, Kuzey Doğusu Bafa Gölü, Güneyi, Batısı ve Doğusu Ege Denizi ile çevrili olan Didim bir yarımada görünümündedir.
Her yıl artan nüfusuyla birlikte güzelliklerinin ortaya çıkması ve hızlı gelişmesiyle daha çok turistin ziyaret ettiği bir tatil yeri haline gelmiştir 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder